Impian dan matlamat kehidupan adalah antara perkara yang wajib ada dalam kamus kehidupan kita. Tak kira dimana kita berada, ianya perlu untuk kita meneruskan kehidupan didalam dunia yang penuh cabaran dan rintangan ini.. Jika anda memilikinya, insyaallah anda akan mendapat kejayaan dan kecemerlangan hidup yang anda impikan.. Bukan saja kerana saya pernah dalam situasi yang hampir-hampir diisytiharkan bankrap, tetapi ianya dapat membina kekuatan dan kematangan untuk bangun semula dari situasi kepayahan.

Allah swt amat penyayang. Dia mengurniakan saya impian, saya tetapkan matlamat dan terus bergerak ke depan. Yang ada pada waktu itu hanyalah impian semata. Memang susah nak membina keyakinan. Tetapi, kena konsisten dan tidak mengalah.

Di saat kejatuhan saya pada waktu itu impian saya cuma satu iaitu mendapat pendapatan dari pelbagai sumber untuk perbelanjaan tahunan. Pelbagai benda yang saya buat. Alhamdulillah, apa yang saya impikan menjadi kenyataan.

Memiliki impian dan matlamat ini adalah PERCUMA. Tak perlu buat apa-apa bayaran pun. Kita perlu tahu apa yang kita nak. Kita bina perancangan untuk mendapatkannya. Kita lakukan perancangan tersebut. Setiap sebulan atau 3 bulan, kita buat analisa dan penilaiannya. Kemudian kita buat penambahbaikan. Insyaallah apa yang kita sasarkan akan tercapai.

Artikel seterusnya, saya akan kongsikan matalamat yang saya sasarkan untuk tahun 2009.