Salam semua.

Apabila sesuatu malapetaka berlaku keatas diri kita, seperti gaji tak naik-naik, bonus tak dapat, apasal orang lain naik pangkat – bukan kita, kenapakah gagal dalam kursus yang di ambil di kolej/universiti, bisnes gagal, perkahwinan gagal, dll, pernahkah kita bertanya pada diri sendiri, adakah salah kita ?? Kalau ada yang berbuat begitu, baguslah. Lazimnya kita menyalahkan orang/benda lain.

Sekarang, tanya betul-betul pada diri sendiri – adakah saya betul-betul kenal diri saya ? Apakah sifat positif yang ada ? Apa sifat negatif yang ada ? Apakah potensi yang ada pada diri saya ? Bagaimanakah saya boleh aplikasikan kekuatan saya untuk mencapai 100% potensi diri ?

Kalau pembaca budiman boleh menjawab semua soalan itu, alhamdulillah. Memang bagus. Minta pula orang lain komen tentang anda secara ikhlas. Adakah sama ? Kalau sama baguslah. Kalau tak sama, you are in trouble.

8 tahun lepas, saya tanya diri saya adakah betul-betul saya kenal diri ini. Malangnya, saya tak jawab dengan betul bila compare dengan komen orang lain. Di situlah titik mulanya saya mencari siapa diri saya yang sebenarnya.

Tuan-tuan dan puan-puan yang budiman, jika anda ingin mengenali diri anda dengan lebih lanjut, hadirilah workshop kami pada bulan Oktober depan. Lokasinya adalah di Penang, Ipoh, Kuala Lumpur, Johor Bahru, Kuantan, Kuala Terengganu dan Kota Bharu. Insyallah, selepas menghadiri workshop kami, anda akan lebih mengenali diri anda sendiri, keluarga dan rakan taulan. Anda akan merasa lebih positif dengan kehidupan. Masih ada sinar yang menyingsing.

Mengenali Tarikh Lahir adalah satu ILMU yang patut ada pada diri kita untuk mencapai potensi dan impian kita dengan lebih berkesan.

Jumpa lagi esok, insyaallah. Selamat Berbuka Puasa.