Rahsia Tarikh Lahir


Kod # 3 – Ceria, Elemen – Api

Individu ini adalah seorang yang serba-boleh atau dalam english – ”all-rounder”. Idealistik, Aktif dan berpandangan jauh. Seorang yang tahu dan faham apa yang dia kehendaki.

Berkebolehan dalam membezakan perkara baik dan jahat. Juga mempunyai kebolehan dan berbakat. Boleh menjadi kaya dan berharta. Kebiasaannya, individu ini akan berjaya dalam masyarakat sebelum umur 30 tahun.

Perkara negatif ialah individu ini boleh menjadi terlalu agresif, tidak penyabar dan cepat panas baran. Individu ini mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas (tidak munasabah) dan kadang kala seorang yang nakal.

Suka berterus terang dalam berkata-kata menyebabkan terdapat turun naik dalam perhubungan. Sekiranya perhubungan ini tidak dijaga dengan baik, ianya boleh menyebabkan keretakan dalam perhubungan dan berlaku kekejaman. Mudah mengekspresi pandangan dan perasaan anda terhadap sesuatu perkara.

Mengikut pola nombor kombinasi pula, anda adalah seorang yang tak suka duduk diam. Anda juga mudah untuk bergaul dengan orang-orang kenamaan dan pegawai atasan. Bagus untuk berniaga ini.

Perkara yang perlu dipelajari:

1) Perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

2) Cuba menghabiskan sesuatu yang telah anda mulakan.

3) Fikir dahulu sebelum meluahkan sesuatu

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 3:

Anwar Ibrahim (bekas TPM) , Wayne Rooney (bintang bolasepak Manchester United), Christiano Ronaldo (bintang bolasepak Manchester United), Robinho (bintang bolasepak Brazil dan Manchester City), Alan Alda (selebriti Hollywood), Bill Cosby (selebriti Hollywood

Dapatkan ebuku saya di http://mytarikhlahir.com untuk mengetahui perniagaan apa yang patut diceburi untuk memastikan pulangan yang lumayan dan terus-terusan menjadi kaya.

Begini Huraiannya:

Kod Nombor anda adalah 3. Elemen – Api

Individu ini adalah seorang yang serba-boleh atau dalam english – ”all-rounder”. Idealistik, Aktif dan berpandangan jauh. Seorang yang tahu dan faham apa yang dia kehendaki.

Berkebolehan dalam membezakan perkara baik dan jahat. Juga mempunyai kebolehan dan berbakat. Boleh menjadi kaya dan berharta.

Perkara negatif ialah individu ini boleh menjadi terlalu agresif, tidak penyabar dan cepat panas baran. Individu ini mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas (tidak munasabah) dan kadang kala seorang yang nakal.

Suka berterus terang dalam berkata-kata menyebabkan terdapat turun naik dalam perhubungan. Sekiranya perhubungan ini tidak dijaga dengan baik, ianya boleh menyebabkan keretakan dalam perhubungan dan berlaku kekejaman. Mudah mengekspresi pandangan dan perasaan anda terhadap sesuatu perkara.

Mengikut pola nombor kombinasi, anda mudah menyakinkan seorang dan orang mudah tertarik dengan anda. Bagus jika menjadi salesman ataupun memiliki perniagaan sendiri. Anda juga berkemungkinan mudah untuk berjaya dalam perniagaan. Untuk mengetahui perniagaan yang sesuai dengan anda, sila dapatkan ebuku “Misteri Tarikh Kelahiran” di

http://www.mytarikhlahir.com

Perkara yang perlu dipelajari:

1) Perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

2) Cuba menghabiskan sesuatu yang telah anda mulakan.

3) Fikir dahulu sebelum meluahkan sesuatu

Golongan terkenal yang mempunyai nombor 3:

Anwar Ibrahim (bekas TPM) , Wayne Rooney (bintang bolasepak Manchester United), Christiano Ronaldo (bintang bolasepak Manchester United), Robinho (bintang bolasepak Brazil dan Manchester City), Alan Alda (selebriti Hollywood), Bill Cosby (selebriti Hollywood)

Kini kita sudahpun menjangkau 20 hari dalam tahun 2009. Sudahkah anda membuat matlamat/azam tahun 2009. Jika sudah, tahniah saya ucapkan. Jika belum, buatlah sekarang. Masih belum terlambat untuk berbuat demikian.

Setelah ada matlamat, kita kena buat strategi untuk mencapainya. Ia boleh jadi strategi harian, mingguan, bulanan, suku tahun dan setengah tahun. Terpulanglah pada anda semua. Bila dah ada strategi, ambillah tindakan untuk melaksanakannya.

Saya rasa anda sudahpun memuat turun laporan PERCUMA rahsia tarikh lahir. Dan tentunya anda semua sudahpun memahami peribadi masing-masing dan mereka-mereka yang disekeliling anda.

Anda juga tentunya sudah memahami kekuatan dan kelemahan anda. Sebagai salah satu matlamat 2009, tingkatkanlah kekuatan dan kurangkan ataupun buanglah kelemahan anda. Jadilah seseorang yang baru di tahun 2009 ini.

Selain dari analisa kekuatan dan kelemahan, rahsia tarikh lahir juga boleh memberitahu potensi, ancaman, kursus-kursus yang patut diambil di universiti, kerjaya dan perniagaan yang sesuai untuk kita. Begitu ‘special’nya ilmu rahsia tarikh lahir ini yang berasaskan kepada kajian metafizik yang berumur ribuan tahun.

Dengan izin Allah swt, saya dijumpakan dengan ilmu rahsia tarikh lahir ini lebih kurang 4 tahun lepas, disaat hidup saya terumbang-ambing tanpa pendapatan tetap. Berpandukan ilmu inilah, saya membuat perancangan 5 tahun untuk mencapai kebebasan kewangan dan menjadi seorang Jutawan. Kini, saya berada di tahun keempat perancangan tersebut. Alhamdulillah, apa yang direncanakan setakat ini telah berhasil dan matlamat 5 tahun itu akan tercapai, insyaallah.

Kini, saya ingin berkongsi ilmu ini dengan tuan-tuan, puan-puan dan adik-adik sekelian. Laporan PERCUMA rahsia tarikh lahir adalah ebuku pertama saya yang saya tulis secara basic/”asas”.

E-Buku kedua saya bertajuk “Misteri Tarikh Kelahiran Kini Terbongkar” sudahpun berada di pasaran Internet sejak Jumaat lepas. Harganya adalah RM 50. Alhamdulillah, response yang saya terima amatlah menggalakkan. Jualan sudah melebihi 50 naskah dalam masa 3 hari.

Dalam ebuku terbaru ini, saya berkongsi dengan pembaca mengenai analisa kekuatan, kelemahan, potensi dan ancaman secara lebih mendalam. Saya juga menulis tentang kerjaya dan perniagaan yang sesuai dengan diri kita. Dari situ, pelajar-pelajar bolehlah membuat perancangan kursus apa yang hendak diambil semasa di universiti. Ibu bapa juga boleh membuat perancangan kerjaya anak masing-masing.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkannya, sila ke website ini:

http://www.mytarikhlahir.com

Jika anda membelinya dari sekarang hingga 31hb Januari ini, saya beri anda diskaun sebanyak RM 10.

Jadi anda hanya membayar RM 40 sahaja.

Setelah membuat pembayaran, sila isi boring notis pembayaran di website tersebut. Insyaallah, ebuku itu akan diemelkan kepada anda secepat mungkin setelah pembayaran disahkan.

Tunggu apa lagi. Dapatkannya sekarang di:

http://www.mytarikhlahir.com

Anda tidak akan merasa rugi membelinya.

Jumpa lagi

Setiap kita memiliki Rahsia unik disebalik tarikh kelahiran kita. Takdir kelahiran kita ditentukan oleh Yang Maha Pencipta. Saat kelahiran seseorang dilihat sebagai saat insan tersebut hadir (lahir) ke sistem alam yang sedia pada kitaran dan ketetapannya. Lalu, memahami rahsia tarikh pada hari tersebut umpama membongkar POTENSI DIRI yang tersembunyi. Potensi ini memiliki kekuatan & kelemahannya. Pertembungan nombor-nombor pada digit-digit tarikh menyimpan maklumat-maklumat yang tersendiri. Banyak kaedah untuk membongkar rahsianya. Ada yang berlatar-belakangkan ilmu falaq, i-ching, astronomi, astrologi dan sebagainya.

Membongkar RAHSIA ini merupakan sebuah pengalaman yang menarik. Bukan menilik nasib, namun melihat pattern atau corak yang membentuk kebarangkalian yang mempunyai daya ketepatan yang tinggi. Umpama ahli astronomi & astrologi mengkaji alam untuk mengetahui arah tiupan angin, cuaca, peredaran bintang, peralihan bulan, waktu solat, perubahan musim, tarikh berpuasa, hari raya dan lain-lain.. ianya mempunyai POLA CORAK yang boleh dikodkan. Menyah-kodkannya akan memberikan beberapa maklumat berguna untuk PANDUAN manusia.

Dengan panduan ini, kita buat perancangan kehidupan kita sendiri. Kita yang buat skrip kehidupan kita, bukan dari orang lain.

Jadi, apakah rahsia anda semua? Saya dah tahu rahsia saya dan dah pun buat perancangan 2009, 3 tahun lagi dan 5 tahun lagi.

Jumpa lagi.

Adakah kita pernah bertanya soalan di atas kepada diri kita ? Apakah jawapannya ?

Adakah kita “reda” dan menerima apa saja yang berlaku dalam kehidupan kita. Macam yang selalu orang cakap “Dah Takdir”. Tahukah anda semua bahawa kita boleh mengubah takdir kita ?

Mungkin anda berfikir “biar betul mamat ni”. Kalau dah takdir, terima ajelah. Mana boleh nak ubah-ubah.

Beginilah. Cuma 3 perkara yang ditetapkan oleh Allah swt, iaitu tarikh mati, tarikh lahir dan jodoh kita. Yang lainnya kita boleh ubah, jika kita mahu berubah.

Macam mana nak mengubahnya ? Caranya senang je, iaitu mempertingkatkan ilmu dan pengetahuan kita. Oleh itu, kita boleh membuat perancangan untuk kehidupan kita sekeluarga. Ilmu saja yang boleh membezakan kita dengan orang lain. Pernah fikir tak apa bezanya orang yang lulusan SPM dengan yang ada Diploma? Beza antara pemegang DIploma dengan pemegang Ijazah? Pemegang Ijazah dengan pemegang Masters? Pemegang semua tu dengan pemegang Doktorat? Memang banyak perbezaannya, terutama cara pemikiran dan perwatakan mereka. Cubalah anda intai-intai.

Lagi satu adalah budaya masyarakat kita yang kedekut untuk membelanjakan wang sendiri untuk membangunkan diri sendiri. Kalau boleh, semuanya adalah FREE. Tetapi, di dunia ini takde benda yang free. Kita kena berkorban sesuatu untuk mendapatkan sesuatu.

Bila nak buat “self development” kedekut, tetapi bila nak berjudi, ambil nombor ekor, minum arak dan merokok, anytime je. Sanggup belanja berapa saja. Tahukan anda bahawa perbelanjaan judi dan arak pada tahun lepas adalah hampir RM 1 billion. Banyak tuh. Walhal, ianya tidak memberikan sebarang kebaikan atau pembangunan diri pada yang terlibat. Menjahanamkan diri adalah.

Perokok pula, secara purata membelanjakan antara RM 250 ke RM 400 sebulan bagi tujuan itu. Apa yang dapat? Hanyalah membakar dan membuang duit serta ada harapan nak dapat kanser.

Fikir-fikirkanlah. Bak kata Nabil, Raja Lawak 2, “Lu pikirlah sendiri”

Mulakanlah perancangan anda untuk sesuatu yang lebih baik dari sekarang. “Tuhan tidak akan mengubah kehidupan seseorang, selagi dia tak mahu berusaha mengubah kehidupannya”

Macam mana nak mula? Buatlah analisa kekuatan, kelemahan dan potensi anda. Lepas tu buat perancangan. Last sekali adalah “ACTION”. Take action today. Untuk analisa diri anda, jengok-jengoklah ke http://www.mytarikhlahir.com

Insyaallah kita semua akan berjaya dalam kehidupan kita.

Berikut adalah salah satu dari testimoni yang saya terima semalam:

“Suhaime Z to me:

Salammm…
TQ Bro…almost 95% tepat..:-)

Thanks again.”

Banyak lagi testimoni yang saya terima melalui emel dan sms. Ini membuktikan ketepatan analisa tarikh lahir berdasarkan kaedah sains metafizik ini. Secra purata, ketepatan adalah antara 80% hingga 98%. Setakat ini hanya seorang menyatakan 80%. Kebanyakannya mengatakan 90 ke 95%.

Kembali lagi.

Saya cerita lagi tentang kaedah yang digunakan.

Kaedah yang kami gunakan ini bukanlah menilik nasib ataupun meramal nasib yang ternyata haram di sisi agama.

Kaedah ini berasaskan kepada “Kajian Human Science Behaviour/Pattern”. Ia telah digunakan sejak beribu-ribu tahun dahulu. Ianya telah dibukukan, dipermudahkan dan boleh dipelajari oleh mereka-mereka yang berminat untuk merangka satu jadual perjalanan hidup yang lebih berkesan, samada untuk kita ataupun keluarga kita.

Kajian ini macam satu survey ke atas seseorang yang lahir pada tarikh yang sama yang berlainan tahun. Berapa juta orang di dunia ini yang lahir pada tarikh lahir yang sama. Kalau kita nak buat sendiri, sanggupkah kita ? Cuba pergi ke Jabatan Pendaftaran dan analisa setiap orang yang datang dan rekodkan karektor, perangai dan data-data peribadi mereka. Cubalah kalau sanggup. Saya tak sanggup. Saya lebih rela membaca buku dan browse di Internet.

Terpulanglah pada kita untuk menerima ataupun tidak. Anda tidak dipaksa. Dalam kehidupan, selalunya kita mempunyai pilihan. Kadang-kadang tu ada 2, 3, 4, 10, 50 atau 100 pilihan. Kita yang kena buat pilihan sebab kita yang bertanggungjawab ke atas diri kita, bukannya orang lain. Jika anda gagal dalam sebarang perkara, salahkan diri sendiri, bukan orang lain. Be responsible.

Kita juga mempunyai pilihan untuk berterusan hidup bahagia dan gembira. Kita juga mempunyai pilihan untuk hidup sempit dan melarat. Semuanya di atas kita.

Anda boleh terus melupakan blog dan tulisan saya ini dan meneruskan kehidupan anda seterusnya dengan gembira.

Ataupun anda boleh meneruskan membaca blog ini setiap hari dan mendapat ilmu yang boleh anda praktikkan dalam kehidupan anda.

Ataupun anda boleh mendaftar di workshop-workshop kami, mendapatkan ilmu mengenali diri anda ini, mempraktikkan strategi yang di ajar dan seterusnya mengalami satu kehidupan yang penuh dengan kejayaan, kekayaan, kesihatan yang baik dan kesejahteraan.

Ataupun anda boleh membeli buku elektronik “Panduan Asas Mengenali Diri Melalui Tarikh Lahir – Untuk Kejayaan, Kekayaan dan Kecemerlangan Hidup” yang akan dipasarkan mulai 1hb November 2008. Harganya adalah RM 40. Murah je. Anda boleh book hari ini dan mendapat PERCUMA software pengiraan tarikh lahir. Takyah pening-pening kepala mengira. Masuk je tarikh, tekan enter dan tersiarlah nombor asas dan elemen.

Buatlah pilihan anda.

salam hormat

Ini soalan popular. Adakah ini menilik nasib atau ramalan nasib ? Kita tahu bahawa menilik nasib adalah HARAM bagi umat Islam.

Setiap manusia mempunyai kebaikan dan kejahatan dalam diri mereka.

Tidak ada seorang pun yang “sempurna” selain Allah swt yang Maha Bijaksana. Kita dijadikan olehNya lengkap dengan persoalan hidup dan jawapannya. Terpulanglah pada kita untuk mencari dan menggunakan apa yang telah diberikan Nya.

Sebagai contoh – Adakah kita tahu apa kejahatan kita ? Kita cuma tahu bila orang mengatakan apa kita buat adalah salah. Kita cuma sedar bila ditangkap polis, bila kena tegur oleh ibu-bapa ataupun boss tempat kerja kita. Jadi, adalah lebih baik bagi kita untuk menyedari apa keburukan kita terlebih dahulu supaya kita lebih berwaspada dalam meniti kehidupan.

Lagi satu, apakah potensi kita ? Kita selalu dengar bahawa kebanyakan orang yang bekerja mengatakan apa yang dia belajar di kolej atau universiti, cuma pakai dalam 10 % atau 20 % sahaja dari apa yang dipelajari dalam alam pekerjaan mereka. Mengapa ini berlaku ? Sedangkan mereka belajar 3, 4, atau 5 tahun mendapatkan diploma dan ijazah masing-masing. Alangkah ruginya begitu. Alangkah bagusnya bila dia ambil kursus yang berpadanan dengan diri dia. Contohnya, saya sendiri. Saya mengambil kursus kejuruteraan elektrik. Kerja pula dalam industri komputer dan telekomunikasi. Berniaga pula dalam industri telekomunikasi, pendidikan dan percetakan. Bila perniagaan tak kemana, baru belajar mengenali rahsia diri dan praktikkan. Alhamdulillah, so far so good.

Contoh lain adalah isteri saya. Ada degree dalam Kejuruteraan Elektrik. Tetapi, bekerja sebagai bank officer, yang sama dengan Rahsia Tarikh Lahirnya. Alhamdulillah, tiada permasalahan dalam kerjaya beliau. Adakah itu Suratan atau Kebetulan ??

Kita disuruh untuk mencari ilmu dan berusaha untuk memantapkan kehidupan kita untuk bahagia di dunia dan di akhirat.

Terpulanglah pada anda pembaca budiman sekelian. Terpulanglah pada keterbukaan anda untuk menerima sesuatu yang baru. Terpulanglah pada anda mengubah hidup anda hari ini dari banyak problem ke kurang problem. Terpulanglah pada anda untuk mengubah hidup anda dari serba kepayahan kepada kesenangan.

Kenapa seseorang itu berjaya atau tidak pun bergantung dengan cara dia berfikir dan berapa terbukanya dia dengan kuasa yang ada pada ILMU dan KAJIAN tentang sesuatu. Dengan ilmu, dan kajian kita boleh naik ke bulan. Dengan ilmu dan kajian kita boleh baiki kereta. Dengan ilmu dan kajian kita boleh ada lampu yang terang-benderang menerangi malam. Dan biasanya orang yang mengkaji itu dan berilmu itu, potensi dia untuk kaya sangat tinggi

Bagi saya, tak salah mempelajari dan mempraktikkan ilmu Mengenali Diri Melalui Tarikh Lahir ini. Kalau saya silap, tolong perbetulkan saya.

Fikir-fikirkanlah. Anda tidak dipaksa untuk percaya.

Wallahualam.

Salam semua.

Apabila sesuatu malapetaka berlaku keatas diri kita, seperti gaji tak naik-naik, bonus tak dapat, apasal orang lain naik pangkat – bukan kita, kenapakah gagal dalam kursus yang di ambil di kolej/universiti, bisnes gagal, perkahwinan gagal, dll, pernahkah kita bertanya pada diri sendiri, adakah salah kita ?? Kalau ada yang berbuat begitu, baguslah. Lazimnya kita menyalahkan orang/benda lain.

Sekarang, tanya betul-betul pada diri sendiri – adakah saya betul-betul kenal diri saya ? Apakah sifat positif yang ada ? Apa sifat negatif yang ada ? Apakah potensi yang ada pada diri saya ? Bagaimanakah saya boleh aplikasikan kekuatan saya untuk mencapai 100% potensi diri ?

Kalau pembaca budiman boleh menjawab semua soalan itu, alhamdulillah. Memang bagus. Minta pula orang lain komen tentang anda secara ikhlas. Adakah sama ? Kalau sama baguslah. Kalau tak sama, you are in trouble.

8 tahun lepas, saya tanya diri saya adakah betul-betul saya kenal diri ini. Malangnya, saya tak jawab dengan betul bila compare dengan komen orang lain. Di situlah titik mulanya saya mencari siapa diri saya yang sebenarnya.

Tuan-tuan dan puan-puan yang budiman, jika anda ingin mengenali diri anda dengan lebih lanjut, hadirilah workshop kami pada bulan Oktober depan. Lokasinya adalah di Penang, Ipoh, Kuala Lumpur, Johor Bahru, Kuantan, Kuala Terengganu dan Kota Bharu. Insyallah, selepas menghadiri workshop kami, anda akan lebih mengenali diri anda sendiri, keluarga dan rakan taulan. Anda akan merasa lebih positif dengan kehidupan. Masih ada sinar yang menyingsing.

Mengenali Tarikh Lahir adalah satu ILMU yang patut ada pada diri kita untuk mencapai potensi dan impian kita dengan lebih berkesan.

Jumpa lagi esok, insyaallah. Selamat Berbuka Puasa.

Huraian untuk Azima yang hantar sms:

Nombor Asas adalah 2, Elemen adalah Air.

Dua adalah simbol untuk 2 perkara, 2 situasi, 2 benda dan 2 pilihan dimana anda perlu membuat keputusan salah satu daripadanya.

Anda mempunyai kebijaksanaan dengan idea yang bernas, tetapi tidak mempercayai kebolehan diri sendiri. Anda adalah ’follower’, pembantu yang bagus, kawan yang ideal, pengikut yang baik dan pekerja yang bagus. Seorang yang penyayang, pemaaf dan lembut hati membuatkan anda adalah teman yang sempurna.

Dua perkara yang membuatkan anda mudah mencapai apa yang anda inginkan adalah dengan cara diplomasi dan kebijaksanaan. Kunci kejayaan anda adalah bekerjasama dengan orang lain yang memberikan anda halatuju dan arahan.

Yang tak bestnya adalah anda tidak mempercayai kebolehan sendiri. Sukar untuk membuat keputusan yang muktamad dan mudah ”confuse” untuk membuat keputusan. Disebabkan anda lembut hati, anda tidak tahu mengatakan “tidak” kepada orang lain. Anda juga mudah dipengaruhi oleh orang lain.

Analisa Kombinasi Pola Nombor Dalam Piramid Nombor:

393 – Cepat mendapat kejayaan, tapi tak bertahan lama

573 – Mudah bergaul dengan orang atas dan orang kenamaan

966 – Mudah untung, bagus jadi usahawan

235 – Beremosi, mudah terusik dan baran

Saya tak cerita pasal kekayaan dan wang yang u ada. Memang interesting. Hadirilah workshop kami untuk memahami lebih lanjut.

Terimakasih

« Previous PageNext Page »

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.